Ezeket a női oldalakat látogatták legtöbben áprilisban

Az első negyedévben történt erős indítás után áprilisra csökkentek az egyes portálok desktopelérései, ezzel szemben a mobiloldalak látogatottsága továbbra is növekedést mutat.

Idén indított cikksorozatunkban a női portálok piacát vizsgáljuk, amivel célunk, hogy minden hónapban átfogó objektív képet adjunk az aktuális látogatottsági adatokról, és a piaci változásokat is prezentáljuk.

Női portáloknak hívjuk azokat az oldalakat, amelyek olyan, egyértelműen a nőket érintő és érdeklő átfogó témákkal foglalkoznak, mint szépség, egészség, divat, ezotéria, fogyókúra, gyerek vagy sztárok. Nem ide soroljuk az olyan tematikus oldalakat, amelyek az említett témák valamelyikére fókuszálnak, mint a gasztronómiai oldalak vagy a bulvároldalak.

A havi rendszerességgel megjelenő objektív elemzésünk a Digitális Közönségmérési Tanács - DKT - által elfogadott mérési rendszer, a Gemius Explorer legfrissebb adatai alapján készül, és minden esetben havi összes adatokat vizsgálunk. Mindig külön vizsgáljuk a desktop- és mobilplatformokat, ahol érdemes megemlíteni, hogy jelenleg a tabletlátogatottságok a piac minden szereplőjénél a desktopplatform alá mérődnek, ezért nem kerülnek külön feltüntetésre.

Fontos említést tenni itt arról, hogy jelenleg a piacon vannak olyan oldalak, amelyeknek nincs, vagy nem külön mért a mobilra optimalizált oldala. Ezen oldalak látogatottságát úgy tudjuk összevetni azon site-okkal, ahol külön mérődnek a különböző platformok, ha összeadjuk azokat. Ezeket multiscreen - az összes platformot magában foglaló - adatnak hívjuk, mivel a mérési sajátosságok miatt az eszközök használata közötti átfedés nem szűrhető.

Így első körben ezen multiscreen adatokat vizsgáljuk a női portálok piacán április hónapban. A desktop-, tablet- és mobillátogatottság együttes vizsgálata esetén április hónapban az Nlcafét 990 410 belföldi nő látogatta, a Feminát 827 870, a Life-ot pedig 619 390.

Az összes platformon vizsgált női belföldi közönség esetén oldalletöltésben változik a sorrend, és a Femina kerül az első helyre 23 446 210 oldalletöltéssel. Őt követi a Life 19 831 480, és az Nlcafé 19 169 590 belföldi női oldalletöltéssel.

(A továbbiakban nem kerül bele a statisztikába a Joy.hu, a Noiportal.hu és a Wellnesscafe.hu, akik nem mérik külön mobilplatformjuk látogatottságát.)

Minden szűrést mellőzve, női és férfi közönséget együttesen nézve április hónapban desktopon az Nlcafét  1 083 370, a Feminát 843 970, a Life-ot pedig 807 700 egyedi látogató tekintette meg.

A teljes női és férfi belföldi közönség április hónapban a Feminán 31 468 310 oldalletöltést produkált, míg a Life 27 740 560-at, az Nlcafé pedig 23 117 150-et. A Life februárban és márciusban is vezető volt oldalletöltésben, azonban áprilisra ez 37%-kal csökkent februárhoz képest.

Ha kizárólag a belföldi női közönséget nézzük, egyedi látogatók esetén továbbra is az Nlcafé kerül az első helyre 629 990 látogatóval, őt követi a Femina, amelyet 504 900-an, és a Life, amelyet 394 110-en olvastak.

Belföldi női közönség vizsgálata esetén a három legnagyobb piaci szereplő április hónapban is kiemelkedik a többi közül oldalletöltésben. A Feminát 17 175 720, a Life-ot 16 068 120, míg az Nlcafét 14 316 360 alkalommal tekintették meg. A Life esetén egy erőteljes csökkenés látszik februári eredményeihez képest, 43%-kal kevesebb oldalletöltés történt belföldi női közönség vizsgálata esetén.

A mobillátogatottságban belföldi női egyedi látogatók esetén az Nlcafé és a Femina egyértelműen kimagasló eredményeket mutat a piac többi szereplőjéhez képest. Az Nlcafét 360 420, a Feminát 322 970-en látogatták. A harmadik helyre április hónapban a Kiskegyed került, amelynek, alig megelőzve a Life-ot, 226 160 belföldi női egyedi látogatója volt mobilplatformon április hónapban.

Belföldi női oldalletöltésben mobilon a Femina emelkedik ki a három legnagyobb oldal közül az áprilisi 5 557 730 oldalletöltéssel. A Life és az Nlcafé szorosan egymás mellett haladva 4 millió körüli oldalletöltést produkált április hónapban.

Ha a teljes, mobilplatformmal rendelkező tartalmi oldalak piacát vizsgáljuk a női közönség elérésében, akkor az Nlcafé, a Hír24 és a Femina éri el a legtöbb egyedi látogatót.

Oldalletöltés vizsgálata esetén a belföldi női közönség az Origo, Index és a Femina oldalait látogatja leggyakrabban.

Az alábbi linken tekintheti meg korábbi elemzéseinket:
Januári forgalmi adatok
Februári forgalmi adatok
Márciusi forgalmi adatok

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása