A legfrissebb Kreatív magazinban interjú Szabó Mariannal

A portfólió eladásának körülményeiről, a női portálok helyzetéről és az értékesítés szépségeiről mesélt Szabó Mariann értékesítési igazgatónk a márciusi számban.

Az alábbiakban olvasható a Kreatív magazin márciusi számában megjelent teljes interjú Szabó Mariann értékesítési igazgatóval.

- Miért döntöttek úgy, hogy eladják a céget?

- 2009-ben érkeztem a Feminához, azóta többször felmerült, hogy a céget árulják, vagy éppen meg szeretnék venni. Igazából a konkrét partnerkeresés ötlete Gyulai György korábbi tulajdonos távozása után merült fel bennünk. Aztán az elmúlt másfél évben többször, többen megkerestek minket vételi ajánlattal, de addig nem akartunk lépni, ameddig nem érkezik egy, az elképzeléseinkhez leginkább passzoló új tulajdonos. Mi mindig úgy gondolkodtunk a Femináról, mint egy folyamatosan fejleszthető médiafelületről, ezért nem volt mindegy, hogy kinek adjuk el. Lényegében kivártuk azt a partnert, akinek a miénkhez hasonló fejlődési és stratégiai elképzelései vannak. Biztos vagyok benne, hogy szakmailag jobb partnert nem is találhattunk volna a CEMP-nél.

Szabó Mariann, értékesítési igazgató

- Milyen módon befolyásolja a munkát a tulajdonosváltás?

- Jelentős változás nem lesz. A munkatársak ugyanazt a munkát végzik majd, nem leszünk kevesebben, az egyetlen változás, hogy egy szebb irodába, a Duna másik partjára járunk majd be dolgozni.

- A női olvasókat érdeklő témákat sokan feldolgozzák. Mi az, amiben a Femina megpróbál különbözni, kitűnni?

- Sokan a női tematikát a bulvárral azonosítják. Mi nem tartjuk magunkat bulvármédiumnak, a női tartalom nekünk nem azt jelenti, hogy kizárólag a szépségápolási és sztártémákról írunk. Foglalkozunk társadalmi kérdésekkel és politikával is, leginkább persze azokkal, amik a női közönséget érdekelhetik. Ilyen volt többet között az otthonszülés kérdése, amit mi is számos cikkben dolgoztunk fel, vagy például a gyerekszülés utáni szociális ellátások ügye, a gyes és gyed kérdése.

- Mitől működik egy női portál? Mi a recept?

- A hosszú távú siker titka talán az, hogy fel kell ismerni, hogy az egyes szakterületek, mint például statisztikai elemzések, látogatói forrástervezések, egyedi ötletek, tartalmi stratégiák hatással vannak egymásra, ezeket pedig összefüggéseiben kell vizsgálni és elemezni, hiszen ebből lehet tovább építkezni és fejlődni. Ezekben a kérdésekben Rácz Brigitta portfólióigazgató az illetékes.

Emlékszem, mielőtt jelentkeztem volna a Feminához az értékesítői állásra, megnéztem az oldalt, és egyszer csak azt vettem észre, hogy már a negyedik cikket olvasom, pedig csak meg akartam nézni, hogy milyen helyre küldöm be a jelentkezésemet. Abban biztos vagyok, hogy egy női közönséget célzó médiában is a legfontosabb a minőségi tartalom. Nálunk a portfólió igazgatónak köszönhetően nagyon határozott koncepció mentén zajlik a tartalomgyártás a kezdetek óta. Ez nemcsak a szerkesztőség munkájára igaz, hanem az egész cégre. Mi rendszerben gondolkodunk, és úgy is dolgozunk.

A Femina sikeréhez persze szükség volt arra is, hogy Gyuri (Gyulai György, korábbi tulajdonos - a szerk.) hitt ebben a csapatban, a koncepcióban, és szabad kezet adott nekünk az építkezéshez. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Femina nem egy multinacionális kiadónak a terméke, hanem egy kis egymédiás cégként indult. A kicsi szervezetnek nemcsak hátránya, de nagyon sok előnye van, gyors a döntéshozatal, nincsenek felesleges körök, egyszerűen sokkal rugalmasabban tudunk reagálni, mint adott esetben a nagyok.

- Nem tart attól, hogy a CEMP befektetése révén ez a szuverenitás most elveszik?

- Pont azért tetszett nekünk a CEMP ajánlata, mert az egy olyan cégcsoport, amiben az egyes cégek, médiumok akár teljesen függetlenül is működhetnek. Itt nem az történik, mint sok más akvizíció után, hogy a nagy cégbe beleolvad a kisebb, majd elkezdődik a kicsi ledarálása, az azonos pozíciók megszüntetése és hasonlók. Mi a jövőben is azonos csapattal, azonos módon dolgozhatunk, csak éppen egy erős tulajdonosi háttérrel. Az egyetlen dolog, amiben változás van, az a sales. Korábban a Femina Mediánál a direkt hirdetői szerződések megkötése mellett mi végeztük az ügynökségi értékesítést is, idén januártól azonban a CEMP sales house vette át azt. Ez a változás leginkább az én munkámat érinti, de annak nagyon örülök, hogy sokkal több energiám és időm jut a direkt hirdetőkkel ötletelni, találkozni.

- Mit szeret az értékesítői munkában?

- A legjobb benne, hogy minden nap vagy akár naponta többször más és más cégek marketingproblémáin gondolkodhatom, és találhatok ki egyedi megoldásokat. Ha reggel egy kozmetikai termékeket áruló cégnél van tárgyalásom, akkor egy időre a szempillaspirálok eladásának ügyein gondolkodhatom, ha utána egy bankhoz megyek, akkor a banki marketinges fejével kell ötletelnem. Szerencsére az utóbbi időben sokkal nyitottabbak az ügyfelek a közös gondolkodásra, sőt, leginkább erre van igény. Nem felületeket értékesítek, hanem célcsoportok elérésében segítek megtalálni a legjobb utat. Hidat kell építeni az eladó és a vásárló közé, és ezen építkezésben segítek. Én úgy gondolom, ez egy tanácsadói munka, ami nagyon érdekes, és szeretem is.

- Médiás salesesként képzelete el az életét, amikor még főiskolás volt?

- Nem. Híradós szerettem volna lenni vagy sajtószóvivő. A Kodolányira jártam intézményi kommunikátor szakra, és az volt a tervem, hogy híradós riporter leszek. Tanultunk reklámpiacról, médiáról, volt pr-os óránk, ráadásul a nővérem révén - akinek most már saját reklámügynöksége van - hamar beleláttam ebbe a világba, voltam nyári munkán reklámforgatáson, rendezvényeken. Teljes munkaidőben dolgozni 2008-ban kezdtem, amikor a Reklámzabálók éjszakájának lettem az egyszemélyi koordinátora. Akkor az egy több ezer főt megmozgató, nagyszabású esemény volt, az addigi legmagasabb részvételi aránnyal, ahol a rendezvény lebonyolítási részét a Multeam vitte.

- Hogyan lett rendezvényesből kereskedő?

- A Reklámzabálóknak akkor komoly médiatámogatása és szponzorációja volt, aminek az előkészítésében és a lebonyolításában is részt vettem, én raktam össze például a médiatervet, a médiaajánlókat, és bekapcsolódtam az azonos tulajdonosi körben működő Egzo Media értékesítési munkáiba is, gyakorlatilag egy személyben koordináltam a rendezvény háttérmunkálatait, és közben médiát adtam-vettem. Egyből a mély vízbe kerültem, de élveztem, mert nagyon sokat tudtam tanulni abban az időben is, amiért most is nagyon hálás vagyok. Mindemellett többször mondták már, van érzékem az értékesítéshez, és ha visszagondolok, már egészen kicsi korom óta mindenfélével kereskedtem.

- Például mivel?

- Gyerekkoromban a Donald rágóban található képregénnyel, aztán amikor nagyobb lettem, már több minden jött, de például ékszerekkel. Szerettem volna szép ékszereket, megtudtam, hogy hol van az ékszer-nagykereskedés, kiderült, hogy van egy ismerős, aki ott dolgozik, megbeszéltem vele, hogy adjon oda egy nagyobb mennyiséget, amit aztán az iskolában, baráti körnek eladtam. Volt olyan, hogy papucsokat tudtam jó áron venni, akkor azokat árultam. Édesanyám szerint az első szavam a pénz volt, amin nagyon jót mosolygunk a mai napig családi összejöveteleken, főleg azért, mert a munkámban ez a szó ma meghatározó.

- Bármit szívesen elad? Tudna mondjuk csapágyakkal kereskedni?

- Azt tudom eladni, amiben hiszek. Lehet egy ékszer, lehet egy divatkellékék, ruha, kiegészítő, és lehet egy női célcsoporttal rendelkező online média is. Ahhoz, hogy el tudjam adni ezeket a különböző dolgokat, az kell, hogy biztos legyek benne, jó minőségű termékkel dolgozom, és fontos, hogy lelkesedni is tudjak érte. Ha ez a két dolog megvan, akkor az eladással már nem lehet probléma.

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása