Friss rangsor! Íme a női portálok látogatottsági adatai

A Q4-es időszak a versenyszféra minden területén az egyik legkiemelkedőbb periódus az évben, így van ez a női portálok esetén is. Olvassa el objektív elemzésünket és kapjon teljesebb képet a piacról!

Az utolsó negyedévben általában még inkább megerősödik a látogatottság, ezért kíváncsiak voltunk, hogy a Q4 első hónapjában milyen eredményeket értek el a nőket célzó site-ok. Azért, hogy teljesebb képet kapjunk, nemcsak a három legnagyobb szereplőt emeltük ki elemzésünkben, hanem a kisebb elérésű női portálokat is górcső alá vettük egyedi látogató és oldalletöltés szempontjából.

A szakma által hivatalosan elfogadott Gemius mérőrendszerének legfrissebb statisztikái alapján női elérést tekintve három nagy szereplő, az Nlcafe, a Femina és a Life* oldala verseng egymással, mindössze 19% és 22%-kal lemaradva a Centrál Média Csoport kiterjedt portfóliójába tartozó női portáltól. (*A Life.hu adatai becsült számok a Gemius OPA rendszeréből, valós adatokat nem publikáltak még a portál esetén.)

- A hosszú távú, stratégiai építkezésnek köszönhetően mára a Femina a piac meghatározó szereplőjévé vált. Számottevő, komoly eléréssel jelenleg mindössze három női portál, rajtunk kívül a Nők Lapja Café és a Life rendelkezik. Azonban nem szabad elfelejteni, ahogy mi is a semmiből nőttünk ki, úgy a jelenleg a piacvezetők eléréséhez képest jóval kisebb, illetve csekély látogatottságú női site-ok is bármikor felerősödhetnek, és évek múlva akár hasonlóan meghatározó pozíciót vívhatnak ki – mondta el Rácz Brigitta, a Femina Media portfólió igazgatója.

- A direkt értékesíti piacon gyakran azért kapok látogatottsággal kapcsolatosan érdekes kérdéseket, mert nem a piac által egységesen elfogadott független mérőrendszerből származó adatokat publikálnak, hanem például Google Analytics-statisztikákat, ami nem helyes, de találkoztam már olyan szakmai kommunikációval is, ahol forrásmegjelelés nélkül közöltek adatot, ami erősen félrevezető.

Ezenkívül fontos azt is megjegyezni, hogy a Gemius mérőrendszeren belül többféle szoftver is létezik: GemiusTraffic, ami arra szolgál hogy csak a saját oldalaink látogatottságát nézzük mindenféle szűrés nélkül, a  GemiusExplorer, ami belföldi olvasóközönséget mutat szűréssel, vagy a GemiusOPA-OLA amiben belföldi és külföldi leszűrt olvasótábort láthatunk. Fontos, hogy amikor online látogatottságot látunk egy-egy kommunikációban, hirdetésben megnézzük, vajon melyik szoftverből származik az adat – mondta el Szabó Mariann, a Femina Media értékesítési igazgatója.

Ha a napi átlag egyedi látogatókat vizsgáljuk, azt láthatjuk, hogy a Life 12%-kal megelőzi ugyan a Feminát, ugyanakkor a havi össz látogatottsági adatokban kitűnik, hogy nagyarányú a visszatérő látogatók száma.

Az oldalletöltést vizsgálva, amely szorosan összefügg a hirdetésfogyasztás eredményességével is, azt látjuk, hogy a Femina 10%-kal veri a mezőnyt, az Nlcafe-val összehasonlítva ez az arány pedig a majdnem a 20%-ot is eléri.

Felhívjuk figyelmedet, hogy az e-mailben megadott adataidat az adatvédelmi tájékoztatóban leírtak alajpán kezeljük. Amennyiben ezt elfogadod, kattints a rendben gombra.

süti beállítások módosítása